استان مرکزی در حوزه انرژیهای تجدیدپذیر رتبه اول کشور را کسب کرد
- اخبار استانها
- اخبار مرکزی
- 02 تير 1405 - 09:48
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حسن قمری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارمرکزی، در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهدای صنعت برق گفت: صنعت برق یکی از ارکان اصلی توسعه و پیشرفت کشور است که تبیین دستاوردهای بزرگ این حوزه برای نسل جوان ضروری است.
وی با اشاره به خدمات بینظیر صورتگرفته پس از انقلاب در حوزه برقرسانی، تصریح کرد: متأسفانه در زمینه اطلاعرسانی و انعکاس خدمات نظام کوتاهی کردهایم. امروز دشمن صهیونیستی و آمریکایی بهخوبی اهمیت زیرساختهای برقی را درک کردهاند؛ بهگونهای که در طراحیهای خصمانه خود، نهتنها نیروگاهها، بلکه شریانهای حیاتی صنایع کلیدی مانند نفت، گاز، پتروشیمی و فولاد را با هدف قرار دادن «قلب تپنده» آنها یعنی برق، نشانه گرفتهاند.
قمری با اشاره به شکست دشمن در این جنگ نابرابر افزود: به لطف تلاشهای رزمندگان نیروهای مسلح و ایستادگی مردم، جمهوری اسلامی در این میدان نیز پیروز بوده است، اما این پیروزی وظیفه ما را در تکریم اربابرجوع و جلب رضایت مردم سنگینتر میکند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارمرکزی با اشاره به خاطرات ایام جنگ تحمیلی سوم در استان مرکزی اظهار کرد: جانفشانی همکاران صنعت برق در دوران جنگ رمضان، بهویژه در شهرستان خمین که رکورددار بمباران بود، هرگز فراموش نخواهد شد. رشادت کسانی که در زیر بمباران، مشغول اصلاح شبکه و تأمین برق پایدار بودند، الگویی ماندگار از تعهد و غیرت ملی است.
قمری با اشاره به عملکرد درخشان مدیرعامل سابق شرکت توزیع نیروی برق استان، ادامه داد: استان مرکزی با همت و مدیریت جهادی، موفق شد در حوزه انرژیهای تجدیدپذیر رتبه اول کشور را کسب کند. پیشبینی ما در سال نخست، 500 مگاوات بود که با تلاش عزیزان به 635 مگاوات ارتقا یافت و اکنون بیش از 2300 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در حال ساخت است.
وی بیان کرد: هدف از این اقدامات جهادی مدیریت ناترازی برق، کمک به تأمین انرژی صنایع استان و کاهش آلودگی هوا است که جادارد از زحمات محمودی به عنوان مدیری دلسوز، متخصص و اخلاقمدار قدردانی کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارمرکزی با تاکید بر لزوم تداوم رویکردهای تحولی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی، ناترازی انرژی یکی از اولویتهای کاری است که باید با فرهنگسازی و دعوت از مردم برای اصلاح الگوی مصرف مدیریت شود. تمدن ایرانی اسلامی بر پایه قناعت بنا شده است که از فرهنگ ذاتی ما نشأت میگیرد و باید به اصلاح الگوی مصرف منجر شود که در این راستا استانداری مرکزی برای پشتیبانی از برنامههای صنعت برق در راستای عبور از ناترازیها و خدمترسانی مطلوب به مردم آمادگی خود را اعلام می کند.
انتهای پیام/711/