هشدار انصارالله به صهیونیست‌ها: حضور در آب‌های سومالی هدفی مشروع است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «محمد الفرح»، عضو دفتر سیاسی جنبش «انصارالله» در مورد تحرکات رژیم اسرائیل و آمریکا در سومالی هشدار داد و  گفت:  ما به دریای سرخ و باب‌المندب به عنوان یک منطقه راهبردی بسیار مهم می‌نگریم و هرگونه تحرک دشمن اسرائیلی یا آمریکایی در آن، در چارچوب تلاش برای ایجاد نفوذ خصمانه، سلطه بر گذرگاه‌های حیاتی و تهدید امنیت کل منطقه، از جمله خودِ عربستان سعودی، تفسیر می‌شود.

وی حضور صهیونیست ها در آب های سرزمینی سومالی را تهدیدی علیه امنیت ملی این کشور دانست و تاکید کرد : ما در یمن، این اقدامات را تهدیدی مستقیم علیه امنیت ملی یمن می‌دانیم؛ از این رو، رهبر انقلاب، سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، هشداری صریح و روشن صادر کرد که هرگونه حضور نظامی اسرائیل یا آمریکا در سومالی لند(منطقه خودخوانده)، به عنوان یک تهدید مستقیم تلقی شده و با آن برخورد خواهد شد و [چنین حضوری] یک هدف مشروع خواهد بود؛ این یک «خط قرمز» است که به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

عضو دفتر سیاسی انصار الله در مصاحبه با روزنامه لبنانی الاخبار گفت : هیچ ضرورتی برای تأمین امنیت دریای سرخ از طریق پایگاه‌های بیگانه یا حضور نظامی خارجی در این مناطق حیاتی و راهبردی وجود ندارد. امنیت دریای سرخ، مسئولیتِ کشورهای منطقه و ملت‌های آن، به‌ویژه کشورهای ساحلیِ آن است و نه عرصه‌ای باز برای قدرت‌های خارجی یا کسانی که می‌خواهند آن را در خدمت دستورکارها و پروژه‌های صهیونیستی، تجاوزکارانه و همچنین آمریکایی به کار گیرند.

انتهای پیام/