اولتیماتوم به بانک‌ها و ادارات: ریالی از اعتبارات نباید برگشت بخورد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، یداله رحمانی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست بررسی عملکرد بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1402، تبصره 2 سال 1403 و منابع بازگشتی تبصره 15، با تأکید بر ضرورت تسهیل‌گری در امور بخش خصوصی، اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی و سیستم بانکی باید بدانند که در نگاه مردم و سرمایه‌گذاران، همه ما یک مجموعه واحد هستیم؛ بنابراین اگر بخشی از کار دچار نقص باشد، کل سیستم ناکارآمد تلقی می‌شود.

وی عنوان کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها باید تا پایان مردادماه نسبت به جذب کامل منابع اقدام کنند و نباید اجازه دهند حتی یک ریال از اعتبارات استان بازگشت بخورد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فرصت خدمت‌رسانی محدود است، خطاب به مدیران افزود: مسئولیت ما فراهم کردن بستر برای فعالیت بخش خصوصی، نگاه ما به سرمایه‌گذار و بخش خصوصی باید همانند نگاه به ارباب رجوع باشد، چراکه مالیات و عوارض پرداختی همین بخش خصوصی است که خزانه دولت را تأمین می‌کند و حقوق‌ها از آن پرداخت می‌شود.

رحمانی با بیان اینکه همه مدیران خادم مردم هستند افزود: ممکن است برخی افراد با هدف‌های دیگری وارد این سیستم شده باشند که اساساً جایگاهی ندارند؛ البته افرادی که با نیت‌های غیرخدمتی وارد شده‌اند نیز به‌سرعت شناسایی و از چرخه کنار گذاشته خواهند شد.

وی با اشاره به وجود اعتبارات قابل توجه در تبصره 18 تصریح کرد: سهم استان از اعتبارات بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1402، یک‌هزار و 7 میلیارد تومان است و در حالی که با مشکلات فراوانی مواجه هستیم، نباید اجازه دهیم حتی یک ریال از این منابع به دلیل تعلل در جذب، بازگشت بخورد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: اولویت ما حل مشکلات طرح‌های تولیدی با رویکرد تسریع در امور است و در این میان، نقش سیستم بانکی در تصمیم‌گیری‌های نهایی بسیار کلیدی است.

رحمانی با انتقاد از سخت‌گیری‌های غیرمنطقی در پذیرش وثایق، به‌ویژه در مناطق محروم گفت: در مناطق کم‌برخورداری مانند مارگون، دیشموک، زیلایی، لنده و سیلاب و کلوار نباید انتظار داشت وثایقی مشابه مرکز استان ارائه شود، رسالت ما توزیع متوازن توسعه است؛ اگر در این مناطق سرمایه‌گذاری نشود، شاهد مهاجرت بی‌رویه به یاسوج و شکل‌گیری حاشیه‌نشینی خواهیم بود که پیامدهای آن گریبان‌گیر مدیریت شهری و دولت می‌شود.

وی برای جذب منابع اولتیماتومی تعیین کرد و گفت: تمامی طرح‌های در دست بررسی باید ظرف 14 روز آینده تعیین تکلیف و به دستگاه‌ها ابلاغ شوند، اگر متقاضی معرفی‌شده نقص پرونده داشته باشد یا مراجعه نکرده باشد، حداکثر یک هفته مهلت دارد؛ در غیر این صورت باید بلافاصله متقاضی جدید جایگزین شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: هدف ما این است که تا پایان مردادماه، کل 500 میلیارد تومان منابع برگشتی تبصره 2 جذب شود، طرح‌هایی که تأیید نهایی بانک را دریافت کرده و آماده پرداخت هستند، باید با جدیت توسط همه دستگاه‌ها پیگیری شوند.

انتهای پیام/