اشتغال 2150 نفر در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت‌الاسلام قاسم شهریاری، امام جمعه موقت شهرستان بیرجند امروز در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه ایجاد اشتغال و کارآفرینی از مصادیق معروفات است، گفت: برنامه‌هایی که در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی برگزار می‌شود، بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است. یکی از معروفات در موضوع کارآفرینی، ایجاد کار و تولید است و این اقدامات باید مورد حمایت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این دیدار برای خداقوت گفتن، عرض خسته نباشید و دیدن برنامه‌های سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی انجام شده است، افزود: برنامه‌هایی که در این مجموعه اجرا می‌شود بسیار ارزشمند است، چراکه برای موضوع فرهنگ و دین جایگاه ویژه‌ای قائل هستید.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند ادامه داد: اینکه روحانیت به عنوان مسئول فرهنگی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند مستقر است، کاری ارزشمند بوده و از این اقدام تقدیر می‌کنیم. 

حجت الاسلام شهریاری همچنین با اشاره به اهمیت حفظ نیروی انسانی در شرایط کنونی گفت: برای ما مهم است که در این اوضاع، نیرویی بیکار نشود و نیروی کار حفظ شود. از نگاه امام شهید نیز این موضوع ارزشمند بوده و کار شما، کار جهادی و کارآفرینی جهادی است.

در ادامه این دیدار، غلامرضا اشرفی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی بیش از 2150 نیروی کار به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در این منطقه اقدامات شایسته‌ای در راستای ترویج معروفات و برگزاری مراسمات مذهبی عظیم هرساله انجام می‌شود، افزود: در ایام جنگ رمضان نیز یکی از مجموعه‌هایی که در استان پای کار بود، منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی بود که با برپایی موکب در میدان تجمعات، هر شب میزبان مردم بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به تلاش‌های صورت‌گرفته برای جلوگیری از تعدیل نیرو گفت: در منطقه ویژه اقتصادی استان تلاش شده کمترین میزان تعدیل نیرو صورت گیرد و در حوزه مطالبات کارگری نیز این مجموعه کمترین میزان مطالبات را دارد.

در پایان این مراسم، از مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی به عنوان کارآفرین جهادی و برتر تجلیل شد.

انتهای پیام/254