98 درصد راه‌های روستایی استان بوشهر آسفالت شدند

فرزاد رستمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه 98 درصد از روستاهای استان بوشهر از راه آسفالت برخوردار هستند، اظهار داشت: این شاخص، استان بوشهر را در زمره استان‌های پیشتاز کشور در حوزه توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای روستایی قرار داده است.

رستمی با اشاره به تغییرات ترافیکی ایجاد شده پس از مسدود شدن تونل پیامبر اعظم (ص) در محور تنگستان به دشتستان افزود: با توجه به اینکه محور «نینیزک–کلمه» به تنها مسیر اصلی دسترسی بخش «بوشکان» به مرکز شهرستان دشتستان تبدیل شده است، اهمیت این محور دوچندان شده و ترمیم آن در اولویت کاری این اداره کل قرار گرفت.

مدیرکل راهداری استان بوشهر با بیان اینکه بهسازی محورهای «نینیزک–کلمه» و «اهرم–کلمه» در زمره 23 محور اولویت‌دار استان در تفاهم‌نامه میان استانداری بوشهر و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قرار دارد، تصریح کرد: اگرچه در ابتدای جنگ رمضان اقدامات اولیه برای ترمیم این مسیر با امکانات اداره کل راهداری انجام شد، اما اجرای بهسازی اساسی و روکش آسفالت در این محور یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر بود.

وی از پیشرفت عملیات اجرایی خبر داد و گفت: هم‌اکنون عملیات بهسازی و روکش آسفالت این محور به طول 6 کیلومتر در حال اجراست و بخش‌های دیگری از مسیر نیز تحت عملیات آسفالت حفاظتی قرار خواهد گرفت. رستمی همچنین افزود: ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز به‌ویژه در پرتگاه‌ها، اصلاح قوس‌های خطرناک و خط‌کشی مسیر نیز به‌عنوان بخشی از پروژه، در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

رستمی با تأکید بر اهداف بلندمدت این پروژه عنوان کرد: هدف نهایی ما بهسازی، تعریض و ارتقای کامل این مسیر به‌عنوان راه دسترسی مستقیم بخش بوشکان به مرکز شهرستان دشتستان است که امیدواریم با تأمین اعتبارات لازم، عملیات اجرایی آن با سرعت مناسب تداوم یابد.

وی با قدردانی از حمایت‌ها و همکاری‌های استاندار بوشهر، معاون عمرانی استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار دشتستان در تأمین اعتبارات مورد نیاز این پروژه، ابراز امیدواری کرد که با تکمیل این محور، شاهد افزایش ایمنی و سهولت در تردد کاربران جاده‌ای باشیم.

انتهای پیام/