قاچاقچی چوب در خراسان جنوبی به احیای 25 هکتار جنگل محکوم شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی کرباسچی، سرپرست اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از صدور حکم قضایی ویژه برای متهم پرونده قاچاق چوب در شهرستان سرایان خبر داد و گفت: این فرد علاوه بر پرداخت جزای نقدی، به احیای 25 هکتار از جنگل‌های منطقه سه‌قلعه محکوم شده است. وی ادامه داد: : متهم پرونده قاچاق 20 تن چوب علاوه بر مجازات مالی، موظف به اجرای حکم احیای عرصه‌های طبیعی شده است.

وی افزود: این حکم با استناد به ماده 16 آیین‌نامه اجرای مجازات‌های تکمیلی و ماده 23 قانون مجازات اسلامی صادر شده و می‌تواند نقش مهمی در بازدارندگی از تخریب منابع طبیعی و جبران خسارت‌های محیط زیستی داشته باشد. سرپرست اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ادامه داد: بر اساس دادنامه صادره، محکوم علاوه بر پرداخت 135 میلیون ریال جزای نقدی، باید 25 هکتار نهال تاغ در جنگل‌های سه‌قلعه را احیا و نگهداری کند.

کرباسچی این اقدام را نمونه‌ای از اجرای «عدالت سبز» دانست و گفت: استفاده از مجازات‌های تکمیلی متناسب با نوع تخلف، علاوه بر برخورد قانونی با متخلفان، زمینه جبران بخشی از خسارت‌های وارد شده به منابع طبیعی را فراهم می‌کند.وی تأکید کرد: اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با جدیت مقابله با قاچاق چوب و تخریب عرصه‌های طبیعی را دنبال می‌کند و همکاری دستگاه قضایی در صیانت از منابع ملی نقش مهمی در حفاظت از محیط زیست دارد.

انتهای خبر/