هشدار نارنجی گرد و غبار در خراسان جنوبی صادر شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند،همزمان با صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی درباره وزش باد شدید، خیزش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در خراسان جنوبی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بر رعایت نکات ایمنی و بهداشتی از سوی شهروندان تأکید کرد.

 علی خانی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم از بیرجند با اشاره به هشدار هواشناسی اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌ها، از روز دوشنبه اول تیرماه تا اوایل وقت روز پنجشنبه چهارم تیرماه، وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا در بخش‌هایی از استان رخ خواهد داد.

وی افزود: در این شرایط رعایت توصیه‌های بهداشتی و خودمراقبتی برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به سلامت شهروندان ضروری است.خانی با اشاره به شیوه‌نامه مدیریت شرایط اضطرار گرد و غبار گفت: افرادی که در محیط‌های سربسته حضور دارند باید از خروج غیرضروری خودداری کرده، درها و پنجره‌ها را بسته نگه دارند و در صورت امکان از دستگاه‌های تصفیه هوا استفاده کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی ادامه داد: افرادی که ناچار به حضور در فضای باز هستند باید از فعالیت‌های غیرضروری پرهیز کرده و از ماسک یا پوشش مناسب برای دهان و بینی استفاده کنند. به گفته وی، مراقبت از بیماران تنفسی، سالمندان و کودکان در این شرایط اهمیت بیشتری دارد.وی همچنین با هشدار نسبت به خطرات وزش باد شدید خاطرنشان کرد: شهروندان باید از توقف در کنار درختان کهنسال، تابلوهای تبلیغاتی و سازه‌های موقت خودداری کنند و صاحبان کارگاه‌های ساختمانی نیز اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهند.

خانی در پایان با تأکید بر رعایت نکات ایمنی در رانندگی گفت: در صورت بروز توفان گرد و غبار، رانندگان باید از ورود به محدوده توفان خودداری کرده و در شرایط کاهش دید، خودرو را در مکانی امن متوقف کنند. وی همکاری مردم و توجه به توصیه‌های ایمنی را در کاهش خسارات ناشی از این پدیده جوی مؤثر دانست.

انتهای پیام/ 257