توزیع 226 پنل خورشیدی میان عشایر شهرستان دشتستان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دشتستان، احمد دشتی، فرماندار شهرستان دشتستان شامگاه یکشنبه در آیین اهدای تجهیزات به عشایر این شهرستان که با حضور مدیرکل امور عشایر استان، معاون برنامه‌ریزی فرمانداری و جمعی از مدیران شهرستانی برگزار شد، از توزیع 160 مخزن آب و 226 پنل خورشیدی قابل‌حمل میان خانوارهای عشایری خبر داد.

فرماندار دشتستان با اشاره به اینکه 70 درصد عشایر استان بوشهر در این شهرستان مستقر هستند، اظهار داشت: دولت چهاردهم توجه ویژه‌ای به جامعه عشایری و رفع مشکلات و نیازهای آنان دارد و در همین راستا اقدامات گسترده‌ای در سطح شهرستان دشتستان در حال انجام است تا کیفیت زندگی عشایر ارتقا یافته و زیرساخت‌های انرژی در مناطق کوچ‌نشین توسعه یابد.

دشتی افزود: تأمین برق پایدار، تحکیم حضور عشایر در مناطق و ترویج استفاده از انرژی پاک خورشیدی، از اهداف اصلی اجرای این طرح است. وی تأکید کرد: مجموعه مدیریتی شهرستان در پی آن است که با اجرای طرح‌های زیربنایی در حوزه‌های آب، راه و برق، ضمن حفظ هویت عشایر، زمینه افزایش رفاه، آسایش و دسترسی بهتر این قشر مولد به امکانات اولیه زندگی را فراهم آورد.

فرماندار دشتستان در پایان با بیان اینکه ایلات و عشایر نقش مهمی در تولید محصولات دامی از جمله گوشت قرمز و لبنیات دارند، تصریح کرد: عشایر به فرموده امام خمینی (ره) ذخایر انقلاب هستند و خدمت به این قشر غیرتمند که در خط مقدم تولید قرار دارند، وظیفه همه مسئولان است و باید با تمام توان در مسیر حل مشکلات آنان گام برداشت.

انتهای پیام/