ساعت کاری ادارات استان بوشهر تغییر کرد؛ 6:30 تا 12

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، فردین اسلامی‌راد، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر ظهر امروز در جمع خبرنگاران از ابلاغ ساعت کاری جدید برای دستگاه‌های اجرایی این استان خبر داد و اظهار داشت: با عنایت به مصوبه کارگروه استانی مدیریت بهینه مصرف انرژی و حسب موافقت استاندار، به منظور مدیریت مصرف انرژی، حفظ پایداری شبکه سراسری برق و پیشگیری از بروز خاموشی، ساعت کار دستگاه‌های اجرایی استان از روز دوشنبه یکم تیرماه تا اطلاع ثانوی تغییر می‌کند.

وی افزود: بر این اساس، ساعت فعالیت ادارات از 6:30 الی 12:00 خواهد بود.

اسلامی‌راد با تأکید بر اینکه مابقی ساعات کار موظفی باید با تمهیدات لازم از طریق دورکاری جبران شود، خاطرنشان کرد: واحدهای عملیاتی دستگاه‌های خدمات‌رسان، بخش‌های اجرایی و خدماتی شهرداری‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی، بیمارستان‌ها، پاسگاه‌های نظامی و انتظامی، واحدهای عملیاتی دستگاه‌های مشمول ماده 12 قانون امور گمرکی و نیروهای دارای نوبت شیفت گردان، از شمول این بخشنامه مستثنی بوده و روال کاری آن‌ها تغییری نخواهد داشت.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر درباره وضعیت ساعت کاری بانک‌ها گفت: ساعت فعالیت بانک‌ها نیز متعاقباً توسط کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان پس از هماهنگی با استانداری اعلام خواهد شد. وی همچنین از شهرداری‌های استان خواست تا برنامه‌ریزی لازم برای بهره‌گیری حداکثری از ناوگان حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری را مطابق با ساعات جدید فعالیت ادارات انجام دهند.

اسلامی‌راد با تأکید بر لزوم صرفه‌جویی حداکثری در مصرف برق افزود: مقتضی است تمامی دستگاه‌های اجرایی، درجه تجهیزات سرمایشی خود را بر روی 24 درجه سانتی‌گراد تنظیم کرده و سیستم‌های سرمایشی را حداقل 15 دقیقه پیش از پایان ساعت کاری خاموش کنند.

وی در پایان تصریح کرد: بالاترین مقام دستگاه اجرایی مسئول مستقیم اجرای مفاد این بخشنامه است و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و نظارت صورت گیرد که اجرای این دستورالعمل خللی در پاسخگویی و تداوم ارائه خدمت به مردم ایجاد نکند.

انتهای پیام/