نقش رسانه‌ها در مطالبه‌گری حقوق عامه

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، علی‌اکبر عالیشاه دادستان مرکز استان در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه در ساری، رسانه‌ها را حلقه واسط و پل ارتباطی میان مردم و مسئولان دانست و اظهار داشت: رسانه‌ها می‌توانند مشکلات و مطالبات مردم را به شکل صحیح به گوش دستگاه‌های اجرایی و قضایی برسانند.

وی افزود: رسانه‌ها علاوه بر مطالبه‌گری، وظیفه مهمی در تبیین اقدامات و خدمات دستگاه‌های حاکمیتی دارند. عملکرد نهاد‌ها باید به‌درستی برای افکار عمومی تشریح شود.

دادستان مرکز مازندران با اشاره به نقش دستگاه قضایی در صیانت از حقوق عامه هم گفت: رسیدگی به پرونده‌ها بخشی از وظایف دستگاه قضاست و امروز حفاظت از حقوق عامه، آزادی‌های مشروع و بیت‌المال از اولویت‌های اصلی این مجموعه به شمار می‌رود.

عالیشاه  به شرایط خاص استان مازندران اشاره کرد و ادامه داد: این استان دارای ظرفیت‌های گسترده طبیعی و انسانی است. حقوق عامه در مازندران از سواحل دریای خزر تا جنگل‌های هیرکانی گسترده است و صیانت از آن نیازمند همکاری همه دستگاه‌هاست.

وی در ادامه افزود: جلسات تخصصی در حوزه اقتصاد مقاومتی و شورای حفظ حقوق بیت‌المال به‌صورت مستمر در استان برگزار و موضوعات مهم در این جلسات بررسی و برای حل مشکلات تصمیم‌گیری می‌شود.

دادستان مرکز مازندران اعلام کرد: مجموعه قضایی استان در بسیاری از موضوعات پیشگام است. دستگاه قضایی علاوه بر مطالبه‌گری، پیگیر اجرای عملیاتی تصمیمات نیز است.

عالیشاه با دعوت از رسانه‌ها برای نقش‌آفرینی بیشتر در حوزه مطالبه‌گری بیان کرد: رسانه‌ها باید زبان مردم باشند و ما نیز خود را خدمتگزار مردم می‌دانیم و آماده پاسخگویی و همکاری در این مسیر هستیم.

انتهای پیام/