هیئت جمهوری اسلامی ایران وارد سوئیس شد
- اخبار بین الملل
- اخبار دیپلماسی ایران
- 31 خرداد 1405 - 00:39
به گزارش گروه بینالملل خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه در هیئت ایرانی «میناب 168» وارد سوئیس شدند.
محمدباقر قالیباف رئیس هیئت مذاکرهکننده «میناب 168» در بدو ورود به زوریخ گفت: کودکان مظلوم میناب و تمام شهدای ایران عزیز را هر لحظه ناظر اعمال و رفتار خود میدانم.
وی تأکید کرد: کودکان مظلوم میناب و تمام شهدای ایران عزیز را هر لحظه ناظر اعمال و رفتار خود میدانم. آنها ما را میبینند و از ما انتظار دارند.
محمدباقر قالیباف تصریح کرد: خدا کند که شرمنده شهدای مظلوم و ملت ایران نباشم و روسفید به یارانم بپیوندم که برای دیدنشان لحظهشماری میکنم.
«محمدباقر قالیباف» رئیس و «سیدعباس عراقچی» وزیر خارجه، «علی باقری» معاون بینالملل دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، «عبدالناصر همتی» رئیس بانک مرکزی، «حمید بورد» معاون وزیر نفت و رئیس شرکت ملی نفت ایران، «کاظم غریبآبادی» و «اسماعیل بقائی» معاونین وزیر خارجه و... اعضای هیئت اعزامی کشورمان را تشکیل میدهند که عازم سوئیس شدند.
بنابر اعلام بقائی سخنگوی هیئت مذاکرهکننده «میناب 168»، این سفر جهت پیگیری اجرای تعهدات طرف مقابل است و هر توافق و تفاهمی وقتی محک میخورد که زمان اجرای آن رسیده باشد.
بقائی تأکید کرد: با توجه به تجربهای که از بدعهدی طرف مقابل داریم باید به صورت جدی تعهدات آنها را مطالبه کنیم.
انتهای پیام/؛