برخورد با اخلالگران امنیت بدون اغماض ادامه دارد
- اخبار استانها
- اخبار سمنان
- 29 خرداد 1405 - 15:16
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حجتالاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری پیش از خطبههای نماز عبادی ـ سیاسی جمعه سمنان و در جمع نمازگزاران مرکز استان، اعضای شورای قضایی، کارکنان قضایی و اداری، اعضای شوراهای حل اختلاف و خانوادههای آنان، با گرامیداشت هفته قوه قضائیه، یاد و خاطره شهید آیتالله بهشتی، شهدای دستگاه قضایی، شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهدای جنگ تحمیلی اخیر را گرامی داشت و بر نقش دستگاه قضایی در صیانت از امنیت و حقوق مردم تأکید کرد.
وی با اشاره به همزمانی هفته قوه قضائیه با ایام ماه محرم و برگزاری اجتماع عظیم شیرخوارگان حسینی بیان کرد: ملت ایران در طول تاریخ با الهام از فرهنگ عاشورا و آموزههای قیام امام حسین(ع)، در برابر ظلم و زیادهخواهی ایستادگی کرده و هیچگاه در برابر فشارها و تهدیدهای دشمنان تسلیم نشده است.
اکبری همچنین با محکوم کردن اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی در جنگهای اخیر، بیان کرد: ملت ایران با تکیه بر باورهای دینی و انقلابی خود، همواره در برابر دشمنان ایستاده و از آرمانها، استقلال و عزت کشور دفاع خواهد کرد.
رئیسکل دادگستری استان سمنان به عملکرد مسئولان استان در جریان شرایط ناشی از جنگ تحمیلی اخیر اشاره کرد و گفت: مجموعه مدیریتی استان شامل نماینده ولیفقیه در استان، استاندار، اعضای شورای تأمین، نیروهای مسلح، دستگاههای امنیتی، اجرایی و همچنین دستگاه قضایی با هماهنگی کامل در میدان خدمترسانی حضور داشتند.
وی افزود: نتیجه این همکاری و همافزایی، حفظ آرامش عمومی، تأمین نیازهای اساسی مردم، استمرار فعالیت واحدهای تولیدی و خدماتی و جلوگیری از هرگونه اختلال در ارائه خدمات به شهروندان بود.
اکبری با تشریح اقدامات دستگاه قضایی در برخورد با عوامل ناامنی و اخلالگران نظم عمومی عنوان کرد: از ابتدای حوادث دیماه سال گذشته، دستگاه قضایی استان با ورود سریع و قاطع، روند رسیدگی به پروندههای مرتبط با برهمزنندگان امنیت عمومی را در دستور کار قرار داد.
رئیسکل دادگستری استان سمنان ادامه داد: در این راستا برای افرادی که با اقدامات خود موجب اخلال در نظم عمومی شده، به جان و مال مردم تعرض کرده یا در مسیر اهداف دشمنان حرکت کرده بودند، بیش از 950 پرونده قضایی تشکیل شد.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 95 درصد این پروندهها تعیین تکلیف شده و احکام قانونی مربوط به آنها صادر شده است و بخش قابل توجهی از این احکام نیز به مرحله اجرا رسیده است.
اکبری تصریح کرد: اجرای احکام صادره علیه برخی عناصر وابسته به جریانهای معاند با واکنش سران گروهکهای ضدانقلاب و منافقین همراه شد که این مسئله نشاندهنده اثرگذاری اقدامات قانونی دستگاه قضایی در مقابله با عوامل وابسته به دشمن است.
رئیسکل دادگستری استان سمنان در ادامه به پروندههای مرتبط با جاسوسی و همکاری با کشورهای متخاصم اشاره کرد و گفت: رسیدگی به این پروندهها در کوتاهترین زمان ممکن و با رعایت تمامی ضوابط قانونی انجام شده است.
وی گفت: در برخی از این پروندهها، فاصله زمانی میان کشف جرم تا صدور رأی کمتر از یک ماه بوده و برای متهمان، احکام متناسب، بازدارنده و قانونی شامل حبسهای سنگین و مجازاتهای تکمیلی از جمله تبعید صادر شده است.
اکبری تأکید کرد: هیچ فردی نباید تحت تأثیر تبلیغات و فریب دشمنان قرار گیرد و امنیت، آرامش، جان و مال مردم را در معرض تهدید قرار دهد، زیرا دستگاه قضایی در برابر چنین اقدامات مجرمانهای با سرعت، قاطعیت و بر اساس قانون برخورد خواهد کرد.
رئیسکل دادگستری استان سمنان در بخش دیگری از سخنان خود به دستاوردهای دوره تحول و تعالی قوه قضاییه اشاره کرد و افزود: طی پنج سال گذشته اقدامات گستردهای در زمینه کاهش اطاله دادرسی، توسعه خدمات الکترونیک قضایی، افزایش سازش در پروندهها، ارتقای کیفیت اجرای احکام و صیانت از حقوق عامه انجام شده است.
وی توسعه زیرساختهای دادرسی الکترونیک را از مهمترین برنامههای دستگاه قضایی برشمرد و عنوان کرد: استفاده از فناوریهای نوین موجب تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضایی و افزایش سرعت رسیدگی به پروندهها شده است.
اکبری مبارزه با فساد را از سیاستهای محوری و غیرقابل چشمپوشی دستگاه قضایی دانست و گفت: مقابله با فساد مالی، اداری، اخلاقی و هرگونه قانونشکنی با جدیت در دستور کار قرار دارد و هیچگونه اغماضی در این زمینه وجود نخواهد داشت.
رئیسکل دادگستری استان سمنان با قدردانی از همراهی و قانونمداری مردم استان سمنان، یادآور شد: اکثریت مردم این استان همواره پایبندی خود را به ارزشهای دینی، اخلاقی و قوانین کشور نشان دادهاند، اما دستگاه قضایی در برابر معدود افرادی که مرتکب فساد، ارتشا، هنجارشکنی یا اقدامات خلاف قانون شوند، با قاطعیت برخورد خواهد کرد و صیانت از امنیت، آرامش، حقوق مردم و ارزشهای اسلامی را وظیفه قانونی خود میداند.
انتهای پیام/363/